A megújult Vitara még többféle vezetéstámogató rendszere fejlett érzékelőivel mindig figyeli, mi történik körülötted, hogy a legnagyobb biztonságban utazhass. A különféle asszisztensek a vezetés kényelméhez is hozzájárulnak.
A Vitarában megtaláható a Suzuki fejlett, szélvédőhöz erősített kétérzékelős (egylencsés kamera és lézerérzékelő) rendszere. A közepes és nagy hatótávolságon kitűnő teljesítményű, gyalogosok és sávjelzések észlelésére is alkalmas kamera, és a kis távolságon kiválóan működő, éjszakai érzékelésre is alkalmas lézerérzékelő kombinációja hozzájárul a nyugodt és biztonságos vezetéshez.
DSBS (kétérzékelős fékasszisztens)* Menet közben a Vitara két érzékelővel (kamerával és lézerér- zékelővel) meghatározza, fennáll-e az ütközés veszélye az elöl haladó járművel vagy egy gyalogossal. Ütközésveszély esetén az autó a helyzettől függően a következő három lehetséges módon reagálhat.
1. Figyelmeztetés
Hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt
2. Fékerő megnövelése
Fokozott ütközésveszély és a vezető pánikfékezése esetén működésbe hozza a fékasszisztenst a fékerő megnöveléséhez
3. Automatikus fékezés
Még nagyobb ütközésveszély esetén automatikusan és erőteljesen működteti a fékrendszert
* Az egylencsés kamerának és lézerérzékelőnek léteznek korlátai az útakadályok, sávok, és forgalmi jelzések felismerésében.Kérjük, ne bízd rá magadat a rendszerre, mindig vezess biztonságosan!
Miközben a jármű 60 km/h-nál nagyobb sebességgel halad, a sávelhagyásra figyelmeztető funkció meghatározza a jármű útvonalát, majd fényjelzéssel (kijelző és ikon), valamint érzékelhető figyelmeztetéssel (a kormánykerék rezgetésével) figyelmezteti a vezetőt.
60 és 160 km/h közötti sebességnél az autó egy (egylencsés) kamera segítségével beazonosítja a sávot. Amikor a rendszer felismeri, hogy az autó elhagyja saját sávját, automatikusan segíti a vezetőt a sávba való visszatérésben az elektromos szervokormány segítségével.
Amikor a jármű hozzávetőleg 60 km/h fölött halad, és a sávon belül egyik széltől a másikig kóvályog, a rendszer csipogó figyelmeztető jelzést ad, és a műszerfalon fényjelzés is jelez. Ez felhívja a vezető figyelmét az álmosság vagy más tényező miatti belengésre.
A rendszer az egylencsés kamera segítségével figyelemmel kíséri a közúti forgalmi jelzéseket. A sebességkorlátozásra vonatkozó vagy behajtást tiltó jelzések érzékelésekor a rendszer megjeleníti az adott jelzést a műszeregységen, emlékeztetve a vezetőt, hogy az autó épp milyen jelzés mellett haladt el. Több jelzés érzékelésekor maximum három jelzés egyidejű megjelenítésére van lehetőség.
15 km/h fölött a sávváltás biztonságát két, hátulra szerelt oldalsó érzékelő biztosítja, melyek érzékelik a jármű mindkét oldalán a hátsó holtterekben lévő, vagy oda érkező járműveket. Amikor a rendszer a hátsó holtterek valamelyikében jármű közeledését vagy tartózkodását érzékeli, egy figyelmeztető LED ikon villan fel az adott oldal külső visszapillantójában. Ha a vezető sávváltáshoz irányjelez, a villogó LED ikont figyel- meztető hangjelzés kíséri.
* Az egylencsés kamerának és lézerérzékelőnek léteznek korlátai az útakadályok, sávok, és forgalmi jelzések felismerésében. Kérjük, ne bízd rá magadat a rendszerre, mindig vezess biztonságosan!
** A holttérfigyelő GL+ AllGrip és GLX felszereltség esetén elérhető.
Ha az autó előtt egy másik jármű halad, az adaptív tempomat a milliméteres hullámhosszú radarral felméri a másik jármű távolságát, és a három beállítás közül kiválasztott beállításnak megfelelően automatikusan fenntartja a járművek közötti távolságot.**
Ha az autó előtt nincs jármű, a rendszer fenntartja a vezető által beállított sebességet (40 km/h fölött).
Adaptív tempomat Stop & Go funkcióval* (kizárólag a hatsebességes automata váltó esetében) Az adaptív tempomaton felül a Stop & Go funkció segíti a vezetőt a gyorsításban és fékezésben, miközben biztonságos távolságot tart fenn az elöl haladó járműtől.
A Stop & Go funkcióval ellátott adaptív tempomat képes az autót akár teljesen lefékezni az elöl haladó jármű mögött, és további támogatást nyújtani a vezető részére, például forgalmi dugók esetén.***
1. Állandó sebességtartás
Ha az autó az elöl haladó járműtől elegendő távolságra van, a Vitara a beállított állandó sebességgel halad.
2. Járműkövetés
Ha az autó az elöl haladó járműtől elegendő távolságra van, a Vitara a beállított állandó sebességgel halad. (kizárólag Stop & Go funkcióval ellátott ACC esetében) Ha az elöl haladó jármű lefékez, a Vitara automatikusan fékez, miközben elegendő távolságot tart fenn az elöl haladó járműtől. Ha az elöl haladó jármű a megállás után 2 másodperccel ismét elindul, a Vitara is ismét elindul és követi. Egyéb esetben az ACC kikapcsol, és a vezető a fékpedállal tarthatja álló helyzetben a Vitarát.
* Az egylencsés kamerának és lézerérzékelőnek léteznek korlátai az útakadályok, sávok, és forgalmi jelzések felismerésében. Kérjük, ne bízd rá magad a rendszerre, mindig vezess biztonságosan.
** A járművek közötti távolság a jármű sebességétől függ.
*** A Stop & Go funkcióval ellátott adaptív tempomat az autó teljes megállása után 2 másodperccel kikapcsol, a féket pedig kiengedi.
A kijelző mutatja a hátsó kamera által rögzített képet, ezzel javítva az autó hátsó részének láthatóságát tolatás közben.
Tolatás közben mindig ellenőrizze a környezetét.
A lökhárítókba épített ultrahangalapú szenzorok érzékelik az akadályokat, és a multiinformációs kijelzőn látható vizuális jelzéssel, valamint hallható hangjelzéssel figyelmeztetik a vezetőt.
* Az egylencsés kamerának és lézerérzékelőnek léteznek korlátai az útakadályok, sávok, és forgalmi jelzések felismerésében. Kérjük, ne bízd rá magad a rendszerre, mindig vezess biztonságosan.
A Vitara vázának kialakítása a Suzuki TECT koncepcióján alapul, mely szerkezet az ütközés során hatékonyan elnyeli és eloszlatja az ütés energiáját.
A vezetési teljesítményt olyan biztonsági védőfunkciók egészítik ki, mint a szabványos vezető- és utasoldali SRS légzsákok, az utastér első felében található SRS oldallégzsákok, melyek csökkentik a mellkasra érkező erőket oldalirányú ütközések esetén, az SRS függönylégzsákok, melyek csökkentik a fejre érkező erőket, valamint a vezetőoldali SRS térdlégzsákok, melyek csökkentik a lábak alsó részére érkező erőket.
Amennyiben kanyarmenetben a gépjármű elveszti stabilitását, az elektronikus menetstabilizáló rendszer, azaz ESP®* automatikusan segíti a vezetőt a gépjármű feletti uralom visszanyerésében a motorvezérlésbe és a fékrendszerbe történő megfelelő beavatkozással.
*Az ESP® a Daimler AG. bejegyzett védjegye.